جزوه درس روانشناسی سلامت ویرایش جدید

جزوه درس روانشناسی سلامت ویرایش جدید
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
17mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه درس روانشناسی سلامت ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس روانشناسی سلامت ویرایش جدید بهمراه نمونه سوالات تشریحی می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه درس روانشناسی سلامت:

 سرفصل ها

۱- تعریف روانشناسی سلامت
۲- باورها و رفتارهای سلامتی
۳- بیمارشدن و استرس
۴- رفتارهای خوردن
۵- ورزش
۶- ارتقا و سلامت
۷- چاقی و بیماری های مرکزی قوی
۸- استرس
۹- شخصیت

سلامت چیست؟

تعریف سلامت از نظر انتونوفسکی
انتونوفسکی جامعه شناس پزشکی اظهار داشت که سلامت و بیماری در دو نقطه ی انتهایی یک طیف قرار دارند بنابراین سلامت بیشتر به وسیله بهبود بخشیدن به شیوه زندگی به دست می اید.
پس سلامت و سالم بودن، به معنی حالت کامل اسایش و کامیابی جسمانی ، روانی و اجتماعی است و فقط فقدان یا معلولیت ناتوانی سلامت محسوب نمیگردد. که طبق گفته ی انتونوفسکی این وضیعت با گذشت زمان، در طول طیف تغییر میکند.
سلامت حالتی از رفاه و راحتی کامل بدنی  ، روانی و اجتماعی فرد است و نه دقیقا نبود بیماری یا ضعف و سستی.

 تعریف سلامت از نظر انگل

منظور نبود بیماری فقدان بیماری نیست، بلکه داشتن زندگی بهینه همراه با احساس اسایش و داشتن درسه مقطع BIO,PSYCHO,SOCIAL زیستی، روانی، اجتماعی (و معنوی) به تازگی اضافه شده در شرایط بهینه.

بخشی از سوالات:

_الگوی بیماری ها در کشورهای صنعتی چگونه تغییر کرده است؟

مهاجران اولیه به آمریکا تا قرن هیجدهم، به بیماری های عفونی همه گیر به ویژه آبله، دیفتری، تب زرد، مخملک و آنفلونزا دچار می شدند که در بعضی موارد در یک همه گیری جان می دادند. دو بیماری عفونی دیگر، مالاریا و اسهال خونی حتی خطری بزرگتر بودند. در قرن نوزدهم بیماری های عفونی جدیدی شروع به پیدایش کرد یکی از آنها بسل بود اما در اواخر قرن نوزدهم مرگ بر اثر بیماری های عفونی به شدت کاهش یافت. بخش عمده ی این کاهش در نتیجه ی پیشرفت های درمان پزشکی و پیشگیری بود. در قرن بیستم امید به زندگی به گونه ای چشمگیر افزایش یافت امروزه مشکلات اصلی بهداشتی و دلایل عمده ی مرگ بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی؛ سرطان و سکته ی مغزی بر اثر صنعتی شدن جوامع می باشد.

_طیف سلامت و بیماری را توضیح دهید.

سلامت و بیماری دو مفهوم کاملا جدا از هم نیستند بلکه به هم مربوطند سلامت و بیماری درجاتی دارند آرام آنتونوفسکی اظهار داشت که این مفهوم این در دو نقطه انتهایی طیفی قرار دارد و اشاره کرد ما همگی میمیریم و تا زمانی که نفس میکشیم و زنده ایم تا اندازه ای سالمیم. در طیف سلامت و بیماری در یک سوی این طیف مرگ و در دیگر سوی آن سلامت کامل قرار دارد. برداشت ما از مفهوم سالم بودن به عنوان وضعیت صحت جسمانی روانی و اجتماعی مثبت است نه فقط نبود بیماری و آسیب ….

تصویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.