خلاصه کتاب روانشناسی سلامت کورتیس ترجمه شهناز محمدی

خلاصه کتاب روانشناسی سلامت کورتیس ترجمه شهناز محمدی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

خلاصه کتاب روانشناسی سلامت کورتیس ترجمه شهناز محمدی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب روانشناسی سلامت کورتیس ترجمه شهناز محمدی می باشد که بصورت تایپ شده در ۲۴ صفحه (تا فصل هفت) با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نگاهی مختصر بر کتاب:

کتاب حاضر با هدف شناساندن عرصه‌های مختلف تشکیل‌دهنده‌ی روان‌شناسی سلامت نگاشته شده است. بر این اساس نگارنده بحث خود را با تعریف سلامت شروع می‌کند. سپس به توصیف الگوهای نظری عمده‌ی روان‌شناسی سلامت می‌پردازد. به تصریح وی، “سلامتی یعنی سلامت کامل فیزیکی، فکری و اجتماعی و صرفا به معنی نبود بیماری یا ناتوانی نیست”. در این تعریف سلامت واقعی هم شامل پیش‌گیری از ناسالم بودن است (برای مثال بیماری، مصدومیت، عارضه) و هم شامل برخورداری از سلامت. وی در ادامه کار متخصصان همه‌گیرشناسی را مطمح نظر قرار می‌دهد.

این متخصصان الگوهای پیش‌گیری از بیماری و پیشبرد سلامت را با تکیه بر بررسی جمعیت‌های مختلف، بررسی می‌کنند. در این بخش به تغییر الگوهای سلامت و بیماری طی قرن گذشته (علل مرگ‌ و میر بر اثر بیماری‌های مرگ‌بار عفونی نظیر سل و امراض پیچیده‌ی چند عاملی نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان) اشاره شده و شناختن علل بالقوه‌ی بیماری‌ها با استناد به آمار مرگ ‌و میر و میزان بیماری‌ها، راهی برای پیش‌گیری و درمان بیماری‌ها شناخته شده است.

دیگر مباحث کتاب عبارت‌ است از:

نشانه‌های بیماری و درد

ارزیابی درد و چاره‌اندیشی برای درمان آن

رابطه‌ی پزشک و بیمار

عوامل روان‌شناختی در بیماری

سبک‌های زندگی و سلامت

استرس و چاره‌اندیشی برای آن

و راه‌های بالا بردن مهارت‌های مقاله‌نویسی.

خلاصه کتاب روانشناسی سلامت کورتیس ترجمه شهناز محمدی

روانشناسی سلامت برای دانشجویانی که در شروع تحصیلات با توجه به مشخصه های مفیدی که این اثر به عنوان کتاب درسی از آن ها بهره مند است. و برای کمک به دانشجو و آماده کردن او برای آزمون و یادگیری فنون تدارک دیده شده است امید می رود برای همه دانشجویان مبتدی روانشناسی و همچنین و آن هایی که برای خدمات حمایتی آماده می شوند از جمله پرستاران، پیراپزشکان و مددکاران اجتماعی مفید باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید