جزوه روشهای نوین یاددهی یادگیری و کاربرد آن در دوره ی ابتدایی

جزوه روشهای نوین یاددهی یادگیری و کاربرد آن در دوره ی ابتدایی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 7,800 تومان٪35 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود جامع ترین و باکیفیت ترین جزوه روشهای نوین یاددهی یادگیری و کاربرد آن در دوره ی ابتدایی می باشد که با فرمت pdf در ۲۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

جزوه روشهای نوین یاددهی یادگیری و کاربرد آن در دوره ی ابتدایی:

یادگیری چیست؟

انسان محصول یادگیری است یادگیری در واقع دارای مفهوم بسیار گسترده ای است که در غالبهای دگرگونی، عادت شکنی،
ایجاد علاقه، نگرش های نو، درک ارزش، ذوق و سلیقه و پیش داوری یا حب و بغض پدیدار میشود. از نظر آقای هیرگان
یادگیری یعنی ایجاد تغییر نسبتاً پایدار در رفتار بلقوه یادگیرنده یعنی یادگیری زمانی شکل می گیرد که که در رفتار یادگیرنده
تغییری صورت بگیرد. شرط تغییر در یادگیرنده بر اثر تجربه حاصل بشود. ما اگر هدف از تدریس را یادگیری دانش آموزان،
یادگیری دانشجویان، یادگیری نو آموزان در نظر بگیریم با توجه به دیدگاه جان دی او ای هدف و شیوه و روشهای رسیدن به
هدف را نمیتوان از هم جدا کرد، شیوه و هدف بصورت واحد در میآیند در این حالت میتوان کنشهای یاددهی و یادگیری
را یک عمل واحد بدانیم.

شرایط یادگیری

۱- هدف؛ آگاهی یادگیرنده از اهداف یادگیری باعث برانگیختن وی برای یادگیری میشود. اهداف یادگیری سه دسته
اند: کوتاه مدت، اهداف میان مدت و اهداف بلند مدت.
۲- رشد طبیعی؛ رشد بدنی و روانی که بر اثر وراژت و به مرور زمان پدید میآید بروی یادگیری موثر است. رشد زمینه
ساز یادگیری است.
۳- هوش؛ تحت تاثیر عوامل محیط و عوامل وراژتی تغییر میکند.
۴- حافظه؛
۵- توجه؛ میزان یادگیری و حفظ مطالب به درجه شدت توجه بستگی دارد.
۶- پاداش وتقویت؛ بر اساس برخی از نظریه های یادگیری شرط ضروری یادگیری وجود تقویت یا پاداش است.
۷- تنبیه؛ در صورتی که بدنبال رفتار نامطلوب اعمال شود آن رفتار کاهش می یابد و بر اثر تنبیه از بین میرود.
۸- اضطراب؛ از طریق تحریک فرد برای یادگیری تاثیر می گذارد و اضطراب بیش از حد تاثیر مخرب می گذارد.
۹- تمرین و پر آموزی؛ تمرین از طریق تکرار آموخته ها باعث پایداری بیشتر یادگیری میشود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.