جزوه قواعد فقه با فرمت word

جزوه قواعد فقه با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه قواعد فقه با فرمت word در ۱۱۷ صفحه بهمراه نمونه سوالات تشریحی می باشد که با فرمت ورد تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

منابع جزوه:

کتاب هـای قـواعـد فقـه آقـایـان حضـرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقـای دکتـر محقق دامـاد سیـد مصطفی ، مـوسوی بجنودی سید میـرزا حسن ، مـراغـه ای میرفتاح ، نراقی ملا احمد ،آیت الله مکارم شیرازی ناصر، فاضل لنکرانی شیخ محمد، موسوی بجنودی سید محمد،ایروانی باقر، مصطفوی سید محمد کاظم،بابافیروزکوهی شیخ علی،شهابی محمود، سنگلجی محمد و جناب آقـای دکتـر محمـدی ابـوالحسن

بخشی از متن فایل ورد:

مقدمه

شاخه ­های معارف اسلامی را می­توان بطور کلی به سه بخش عمده که معروف است به «تقسیم ثلاثی معارف اسلامی»  تقسیم و دسته بندی نمود، که عبارتند از: ۱- عقاید ۲- اخلاق ۳- احکام. آموزه ­های اسلام در بخش نخست مربوط است به شناخت صحیح خداوند و لزوم ایمان به او و اعتقاد به رستاخیز که در آن پاداش اعمال نیک و بد داده می­شود، و اعتقاد به بعثت پیامبران و از جمله پیامبر اسلام (ص) و امامت امامان معصوم (ع) و نزول کتابهای آسمانی است.

آموزه­ های اسلام در بخش دوم در تبیین فضایل و رذایل اخلاقی و طریقه تخلق به مکارم و تجنب از رذایل به اخلاق خلاصه می­شود. بخش سوم آموزه­های اسلام در دانش فقه تجلی می­یابد، که عهده دار بیان شریعت، احکام و قانون عملی زندگی بشر برای رسیدن به سعادت فردی واجتماعی و دنیا و آخرت است. در واقع فقه به انسان می­آموزد که چه ا عمالی را و چگونه انجـام دهـد و از چـه اعمـالـی اجتنـاب نمایـد و آنهـا را تـرک کنـد تا سعـادت فـردی واجتماعـی وی تضمین گـردد .

بنابراین قبل از اینکه به بیان، قواعد فقه به پردازیم به نظر می­رسد ابتدا منابع فقه بیان گردد، سپس به تعریف فقه و قواعد فقه بپردازیم تا دانشجویان گرامی در مباحث مطرح شده دچار ابهام  و سردرگمی نشوند، و به سهولت مطالب را فراگیرند.

منابع فقه

منابع فقه عبارتند از:

۱- کتاب «قرآن» – ۲- سنت «حدیث» – ۳- اجماع – ۴ – عقل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.