خلاصه کتاب تجارب بین الملل، استراتژی بازرگانی و توسعه اقتصادی

خلاصه کتاب تجارب بین الملل، استراتژی بازرگانی و توسعه اقتصادی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

خلاصه کتاب تجارب بین الملل، استراتژی بازرگانی و توسعه اقتصادی تالیف احمد آخوندی با فرمت pdf در حجم ۳۰ صفحه که پس از پرداخت انلاین ،می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمایید.

بخشی از متن خلاصه کتاب تجارب بین الملل، استراتژی بازرگانی و توسعه اقتصادی:

بخش اول

مبانی نظری، واقعیت ها و چارچوب های عملی

۱- مبانی نظری و عملی سیاست بازرگانی

سیری در نظریه های تجارت بین الملل

تجارت بین الملل بخشی از کل تجارت است، نجارت پدیده ای است فریبنده و خطرساز که وارد شدن در آن نیاز به آگاهی بسیار دارد که در غیر آن صورت نتیجه آن شریک شدن در ناروابی های بسیار در طول تاریخ است، زیرا کمتر پدیده ای به اندازه تجارت مورد اتهام قرار گرفته است. آیا سخن را این طور آغاز می کنیم که ذهن ها را مشوب سازیم و چرا سر آغاز کار را بر صفحه های درخشانی که رسالت تاریخی تجارت را بر آن نگاشته اند قرار نمی دهیم. خیر اینطور نیست بلکه تنها دلیل آن ضمن اینکه به نقش سازنده تجارت در تسهیل زندگی انسان و انتقال ترقیات بشری اعتقاد داریم.

به آلودگی تجارت جهانی با لکه های ننگی چون تجارت پرده از آفریقا و آسیا به سرزمینهای راقیه و استعمار ملتهای عقب مانده از کاروان تمدن – توسط دولتهای پیشتاز تمدن صنعتی نظیر انگلیس و فرانسه و ایتالیا و آلمان و بلژیک و ژاپن – بوده است که بعد از جنگ جهانی دوم به صورت استعمار نو و به سردمداری ایالات متحده آمریکا بروز کرده است.

تجارت بین ملتها از زمانهای بسیار دور وجود داشته است، بازرگانان خطرپذیر، ابریشم ایران را به هندوستان، فلفل و ادویه جات هندوستان را به ایران، عقیق یمانی را به هند و ایران و چین و بلاد دیگر و مشک و عنبر سرزمین خناوختن را به بازار ایران و نام و جاهای دیگر و پارچه های زری، ابریشمی و ترمه های زربافت ایران را به دربار های سلاطین چین و دیگر خطه ها می برده و می فروخته اند و به این ترتیب تجارت در تاریخ گذشته ملل نفشی هر چند محدود ولی مهم به
عهده داشته است….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید