خلاصه کتاب مبانی زیبایی ‌شناسی در عرفان اسلامی

خلاصه کتاب مبانی زیبایی ‌شناسی در عرفان اسلامی
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
13mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

کاربران گرامی ، در این بخش خلاصه فصل اول کتاب مبانی زیبایی ‌شناسی در عرفان اسلامی دکتر علی کریمیان صیقلانی ویرایش جدید ( سال ۹۹) بهمراه تعدادی نمونه سوالات و ارائه های مربوط به این درس با فرمت پی دی اف و ورد آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

این کتاب برای دانشجویان رشته هنر در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمک ‌درسی «آشنایی با آراء ‌متفکران در باب هنر» و در رشته فلسفه هنر به عنوان منبع کمک‌درسی «مبانی زیبایی‌شناسی هنر اسلامی» و همچنین برای دانشجویان رشته‌های ادیان و عرفان و عرفان اسلامی به عنوان منبع کمک‌درسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، طلاب علوم دینی و سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

خلاصه فصل اول کتاب مبانی زیبایی ‌شناسی در عرفان اسلامی دکتر علی کریمیان صیقلانی با فرمت ورد در ۲۹ صفحه

بخشی از متن:

ص ۳:

مقصود از مبانی زیبایی شناسی عرفانی، آن دسته از بنیانهای نظری هستی شناختی، معرفت شناختی و انسان شناختی رایج در عرفان اسلامی است که بر اساس آنها می توان اصولی علمی و عملی را در زمینه زیبایی شناسی استخراج کرد و بر اساس آن به نگرش و رفتاری زیبا برای نیل به حیاتی متعالی دست یافت.

ص۴:

توضیح آنکه شناسایی حق به دو روش امکان پذیر است، یکی به روش استدلال و از اثر پی به مؤثر بردن و از فعل به صفت و از صفات به ذات رسیدن. این راه ویژه عالمان است؛ راه دوم، روش تصفیه باطن و تخلیه سر از غیر و تحلیه روح و آن روش معرفت خاصه انبیا و اولیا و عرفاست.

عارفان عقیده دارند که برای رسیدن به حق و حقیقت بایستی مراحلی را طی کرد تا نفس بتواند از حق و حقیقت بر طبق استعداد خود آگاهی حاصل کندو تفاوت آنها با حکیمان در این است که عارفان فقط گرد استدلال عقلی نمی کرد بلکه مبنای کار آنها بر شهود و کشف است.)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.