دریافت پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی با فرمت ورد

دریافت پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
26kb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,900 تومان٪92 تخفیف

دریافت پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی با فرمت ورد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه پرسشنامه رضایت زناشویی ENRICH  ۴۷ ماده ای می باشد که با فرمت ورد در ۷ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

رضایت زناشویی یک ارزیابی کلی از وضعیت رابطه زناشویی یا رابطه عاشقانه کنونی فرد است. رضایت زناشویی می‌تواند انعکاسی از میزان شادی افراد از روابط زناشویی و یا ترکیبی از خشنود بودن بواسطه بسیاری از عوامل مختص رابطه زناشویی باشد. می‌توان رضایت زناشویی را به‌عنوان یک موقعیت روانشناختی در نظر گرفت که خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه مستلزم تلاش هر دو زوج است. بویژه در سال‌های اولیه، رضایت زناشویی بسیار بی‌ثبات است و روابط در معرض بیشترین خطر قرار دارند. رضایت زناشویی یک تجربه شخصی در ازدواج است که تنها توسط خود فرد در پاسخ به میزان لذت رابطه زناشویی قابل ارزیابی است.

دریافت پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی (ENRICH-47)

پرسشنامه رضایت زناشویی enrich که به عنوان یک ابزار تحقیق معتبر در تحقیقات متعددی برای رضایت زناشویی مورد استفاده قرار گرفته است.

اولسون از این پرسشنامه، برای بررسی رضایت زناشویی استفاده نموده و معتقد است که این مقیاس مروبط می شود به تغییراتی که در طول دوره حیات آدمی رخ می دهد و همچنین در این خصوص به تغییراتی که در خانواده به وجود می آید، حساس است. هریک از موضوع های این پرسشنامه، در ارتباط با یکی از زمینه های مهم است.

نسخه اصلی آزمون انریچ دارای ۱۱۵ سوال است که شامل ابعاد و موضوعات شخصیتی، ارتباطات، حل تعارض، مسایل مالی، اوقات فراغت، روابط جنسی، تربیت فرزند، ارتباط با خانواده اصلی و دستان، نقش های همسری و جهت گیری مذهبی و معنوی می باشد. با توجه به طولانی بودن سوالات مقیاس، فرمهای متعددی از آن استخراج شده است. اولین بار السون فرم ۲۵ سوال آن را معرفی نمود.

مقیاس های پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ

۱- پاسخ قراردادی

۲- رضایت زناشویی

۴- ارتباط زناشویی

۵- حل تعارض

۶- مدیریت مالی

۷- فعالیت اوقات فراغت

۸- روابط جنسی

۹- ازدواج و فزرندان

۱۰- اقوام و دوستان

۱۱- نقش های مربوط به برابری زن و مرد

۱۲- جهت گیری مذهبی

دریافت پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی 

روایی و پایایی: دارد

تعداد سوال: ۴۷

نوع فایل: WORD

منبع: دارد

نحوه امتیاز بندی و تفسیر: دارد

مولفه ( ابعاد): دارد

تعداد صفحه: ۷ صفحه

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید