مطالعات طرح ۱ (طراحی مرکز تحقیقات ساختمان و انرژی) شهر اصفهان

مطالعات طرح ۱ (طراحی مرکز تحقیقات ساختمان و انرژی) شهر اصفهان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
21mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت جامع و کامل مطالعات طرح ۱ (طراحی مرکز تحقیقات ساختمان و انرژی) شهر اصفهان در حجم ۱۴۲ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت مطالعات طرح ۱(طراحی مرکز تحقیقات ساختمان و انرژی) شهر اصفهان ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

پیشینه تاریخی شهر اصفهان

اسپادان یا اسپادانا به زبان یونانی ، سپاهان به زبان پهلوی ، اصفهان به زبان عربی و بالاخره اسپهان به زبان پارسی امروز شهری است بسیار قدیمی ( اما قدمت آن تا قبل از دوره ساسانی بر اساس مدارک موجود چندان روشن نیست)موزه بزرگ و گرانبهایی است که دنیایی از شگفتی های هنر ایرانی و اسلامی را در خود جای داده است . در دوره ساسانی که دوران رشد شتابان شهرنشینی نام گذاری شده است ، روستاها یکی بعد از دیگری به شهر تبدیل می شدند.در این دوره شهر اصفهان به صورت یک شهر کامل که خصوصیات یک شهر معتبر را داشته باشد نبوده ، بلکه مجموعه ای بود از روستاهای پراکنده که مهم ترین آنها عبارت بودند از : یهودیه، جی و چند آبادی کوچک اقماری آن .

محتوای اسلاید ۴۹

نتیجه گیری

با توجه به آمار اقلیمی اصفهان در ۶ تا ۷ ماه نیاز به گرمایش داریم،پس می توان در فصل سرد از گلخانه استفاده کرد،اگر از این سیستم غیر فعال در ساختمان استفاده شود در نظر گرفتن  تجهیزاتی برای سایه اندازی و کنترل گرما در فصل گرم ضروری است..

محتوای اسلاید ۶۲

دودکش خورشیدی

یک دودکش گرمایی از جریان های همرفتی برای خارج کردن هوا استفاده می کند.تابش مستقیم خورشید سطح بالایی دودکش را گرم می کند.قسمتی از این گرما در داخل تابش می شود و جذب هوای درون دودکش می شود. دمای این هوا افزایش می یابد و به طرف بالا و به خارج از دودکش هدایت می شود و هوای سرد در سطح زیرین جریان می یابد. )زرکش افسانه-چگونگی استفاده از فن آوری خورشیدی در ساختمان های بلند-صفحه ۵)

محتوای اسلاید ۱۰۷

پنجره های خود کار برای تهویه شبانه

این ساختمان شب هنگام با تهویه طبیعی خنک می شود. پنجره های ضلع شمالی و جنوبی به صورت خودکار باز می شوند تا اجازه دهد هوای تازه و خنک وارد اتاق ها شود، هوای گرم را خارج کند و در نتیجه ساختمان خنک شود. این فرآیند تخلیه شبانه یا تخلیه هوا در شب نامیده می شود. حسگرهای باد، باران و دما پنجره ها را به صورت خودکار باز و بسته می کنند. هوای خارج ساختمان در فرآیند تخلیه شبانه، سقف های بتنی ۱۸۰ میلی متری پیش ساخته را خنک می کند و سقف، با توجه به ظرفیت حرارتی بالای بتن ، سرمای زیادی را در خود ذخیره می کنند، سرمای ذخیره شده در بتن در طول روز به اتاقها پس داده می شود و به سرمایش آنها کمک می کند و در نتیجه بار برودتی موتورخانه را در تابستان تا ۱۴% کاهش  می دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید