پاورپوینت جامع و کامل ریکاوری

پاورپوینت جامع و کامل ریکاوری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان

پاورپوینت جامع و کامل ریکاوری

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت ریکاوری می باشد که با فرمت ppt در ۱۵۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ریکاوری متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم 

محتوای اسلاید ۲

ریکاوری

واحد مراقبت بعد از بیهوشی(PACU) به منظور مراقبت از بیماران که در حال ریکاوری از اثرات فیزیولوژیک فوری بیهوشی و جراحی هستند طراحی شده است.

PACU مراقبت بیهوشی از مرحله ی دلیوری بیهوشی در اتاق عمل تا بخش که مانیتورینگ کمتر و حتی در برخی موارد به کارکرد مستقل بیمار در خانه برمیگردد.همچنینPACU امکان مراقبت ویژه از بیمارانی را که تخت خالی در بخش ویژه برایشان در مراکز درمانی شلوغ وجود ندارد،فراهم میسازد.برای نیل به این اهداف PACUباید به حد کافی مجهز بوده تا بیماران ناپایدار را بتوان مانیتور کرده و احیا نمود و همزمان یک محیط آرام برای ریکاوری و راحتی بیماران پایدار نیز فراهم نمود.

PACU باید نزدیک اتاق عمل باشد.

محتوای اسلاید ۱۵

لارنگواسپاسم

لارنگو اسپاسم به اسپاسم ناگهانی طناب های صوتی اشاره دارد که به طور کامل سبب انسداد مدخل لارنژیال میشود.به طور تیپیک این واقعه در دوره گذر اتفاق می افتد یعنی زمانی که بیمار اکستوبه شده از بیهوشی عمومی بیدار میشود.اگرچه با احتمال بیشتر این واقعه در اتاق عمل در زمان اکستوبیشن اتفاق می افتد اما بیمارانی که به حالت خواب بعد از بیهوشی عمومی به PACU میرسند نیز در ریسک لارنگواسپاسم قرار دارند.

مانور جاوتراست به همراه CPAP تا۴۰CMH2O غالبا یک تحریک کافی برای شکستن لارنگواسپاسم محسوب میشود اگر مانور جاوتراست و CPAP موفق نبودند،شلی فوری عضلات اسکلتی با اسکولین باید برقرار شود.یک لوله تراشه نباید با زور از میان گلوت بسته در زمان لارنگواسپاسم عبور داده شود.

محتوای اسلاید ۸۹

سیانوز

کبودی رنگ پوست یا غشای مخاطی که معمولاً تنها مدرک افزایش غلظت هموگلبین احیا شده بیشتر از ۵ گرم درصد است را سیانوز گویند. اگرچه سیانوز ممکن است با مکانیسم های دیگری مانند متهموگلوبینمی به وجود آید. در این مبحث ما فقط راجع به سیانوزی که در اثر عدم اشباع هموگلبین حاصل می شود، بحث می کنیم.

محتوای اسلاید ۱۰۳

تاکی پنه

تعریف

بزرگسالان طبیعی، در حال استراحت بین۱۲ تا۱۴ بار در دقیقه تنفس میکنند. تنفس بیش از ۱۸ بار در دقیقه به صورت مداوم را تاکی پنه گویند.

اهمیت فیزیولوژیکی

در بیهوشی تاکی پنه به صورت پاسخ فیزیلوژیکی به درد، تغییرات گازهای خونی، تغییرات اسیدوباز یا پاسخ به مواد فارماکولوژیکی در نظر گرفته میشود.

حجم دقیقه ای عبارت است از حاصل ضرب حجم جاری در تعداد تنفس در دقیقه. افزایش تعداد تنفس با ثابت بودن حجم جاری موجب افزایش حجم دقیقه ای میشود که در نتیجه باعث خروج گازکربنیک و پایین آمدن گاز کربنیک خون شریانی PaCO2 میشود که این خود موجب کاهش غلظت یون هیدروژن در خون و بالا امدن PH میشود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید