پاورپوینت های درس اقتصاد کشاورزی

پاورپوینت های درس اقتصاد کشاورزی
نوع فایل
ppt
نویسنده
دسته بندی
14,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، پاورپوینت های صوتی درس اقتصاد و مدیریت کشاورزی ویرایش جدید می باشد که در قالب ppt تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت های درس اقتصاد کشاورزی :

تئوری تقاضای مصرف کننده با استفاده از روش مطلوبیت

مطلوبیت کل و مطلوبیت نهایی

یک فرد کالای خاص را بدین سبب تقاضا می کند که مصرف آن کالا برای او رضایت یا مطلوبیت حاصل می کن د. هر قدر واحدهایی از یک کالا که مورد مصرف فرد در واحد زمان قرار می گیرد بیشتر باشد، مطلوبیت کلی هم که او به دست می آورد بیشتر اس ت. درنتیجه، مطلوبیت کل افزایش می یابد، اما مطلوبیت اضافی یا مطلوبیت نهای ی به دست آمده از مصرف هر واحد اضافی از کالا معمولاً کاهش می پذیرد.

در بعضی از سطوح مصرف، مطلوبیت کل فرد که ناشی از مصرف کالایی می باشد به حداکثری خواهد رسید و در همین سطح، مطلوبیت نهایی او صفر خواهد بو د. این سطح را نقطه اشبا ع می گویند. مصرف واحد های اضافی از کالا باعث کاهش مطلوبیت کل ومنفی شدن مطلوبیت نهایی می گردد زیرا در مورد آن ها مسائلی مثل انبار داری و مشکل انتقال عرضه وجود دارد.

استخراج منحنی تقاضای فرد

با بکار بردن اصل نزولی بودن مطلوبیت نهایی و مفهوم تعادل مصرف کننده، حالا می توانیم منحنی تقاضای یک فرد را برای کالای خاصی استخراج نمائیم. بدین منظور از شرط تعادل مصرف کننده شروع می کنیم. از این شرط تعادل، ما یک نقطه روی منحنی تقاضای فرد برای کالای تحت بررسی، به دست می آوریم. سپس اجازه می دهیم که قیمت کالا تغییر یابد. این کار باعث به هم خوردن نقطه تعادل اولیه می شو د. در جریان رسیدن به نقطه تعادلی دیگر، مقدار کالای مورد تقاضا باید تغییر نماید. از این شرط جدید تعادلی، ما نقطه دیگری برای کالا را به دست می آوریم. این جریان را به دفعات می توان تکرار کرد. با متصل کردن نقاط حاصله، منحنی تقاضای فرد برای کالا به دست می آید.

تصویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.