پرسشنامه سبک های عمومی تصمیم گیری

پرسشنامه سبک های عمومی تصمیم گیری
نوع فایل
word
حجم فایل
65kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل پرسشنامه سبک های عمومی تصمیم گیری اسکات و بروس (۱۹۹۵) (GDMS) می باشد که با فرمت ورد تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت انلاین می توانید این محصول را از وبسایت دانلود و دریافت نمایید.

پرسشنامه سبک های عمومی تصمیم گیری اسکات و بروس (۱۹۹۵) (GDMS)

پرسش نامه سبکهای عمومی اسکات و بروس (۱۹۹۵) مشتمل بر ۲۵ سوال با طیف لیکرت می باشد. به منظور سنجش هر یک از سبک های تصمیم گیری در این پرسشنامه ۵ سوال اختصاص داده شده است. دامنه نمرات در این پرسش نامه از ۲۵ تا ۱۲۵ است. روایی پرسشنامه سبک های عمومی تصمیم گیری مدیران در خارج از کشور توسط اسکات و بروس (۱۹۹۵) محاسبه گردید و روایی آن را بسیار بالا گزارش کردند و ضریب پایایی آن را برای هر یک از زیر مقیاس ها با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه نموده که در جدول زیر قابل مشاهده است.

اسکات و بروس ۱۹۹۵ پنج سبک تصمیم گیری مدیران را مطرح نموده اند و معتقدند این پنج سبک تحت تاثیر ویژگی های درونی و شخصیتی افراد است که به عنوان الگو مورد بررسی قرار می گیرد. تصمیم گیری مدیران در مجموعه سازمانی یکی از اجزاء بسیار پیچیده و حساس رهبری آن ها می باشد.تصمیم گیری عبارت است از انتخاب یک راهکار از میان گزینه های مختلف.بر طبق این تعریف تصمیم گیری هسته اصلی برنامه ریزی را تشکیل می دهد.بر این اساس نحوه برخورد و واکنش مدیران، در هنگام مواجهه با شرایط تصمیم گیری بیانگر سبک تصمیم گیری آن ها می باشد.

روایی و پایایی پرسش نامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)

ابعاد (مولفه): دارد و سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است.

نوع فایل: (word)

تعداد صفحات: ۲

منبع: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.