پرسشنامه طرحواره نقص/ شرم یانگ

پرسشنامه طرحواره نقص/ شرم یانگ
نوع فایل
word
حجم فایل
17kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این فایل پرسشنامه طرحواره نقص/ شرم یانگ با فرمت ورد در ۲ صفحه می باشد که با بهترین کیفیت توسط تیم وب سایت ما تهیه و تدوین گردیده است.

پرسشنامه طرح واره نقص/شرم یانگ

هدف این پرسش نامه سنجش طرح واره نقص/شرم است. برای پر کردن این پرسشنامه به احساس خود مراجعه کنید یا این که فکر کنید آن سئوال در کل زندگی تان چقدر درست است. اگر زندگی پر افت و خیزی داشته اید سعی کنید برای پاسخ گویی به سئوالات پرسش نامه چند سال اخیر را مد نظر قرار دهید.

یکی از نظریه هایی که در زمینه شخصیت، آسیب شناسی روانی و روان درمانی مطرح شده، مدل طرح واره درمانی یانگ ۴ است که مفهوم اساسی آن طرح واره های ناسازگار اولیه ۵ است. در پژوهش های مختلف طرحواره های ناسازگار اولیه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهزیستی روان شناختی افراد در نظر گرفته شد ه اند، اما آنچه به خوبی فهمیده نشده، مکانیسم این آسیب پذیری است. طرح واره ناسازگار نقص/ شرم، یکی از طرح واره های حوزه طرد و بریدگی است که در مطالعات توجه ویژه ای به آن شده است. افرادی که طرح واره نقص/ شرم دارند، احساس می کنند افرادی ناقص، حقیر یا ب یارزش اند و اگر خود را در معرض نگاه دیگران قرار دهند، بدون شک طرد می شوند.

این طرح واره معمولاً با احساس شرم نسبت به نقایص ادراک شده همراه است. این نقص ها و کمبودها ممکن است شخصی (مثل خودخواهی، تکان ههای پرخاشگرانه، تمایلات جنسی غیرقابل قبول) یا عمومی (مثل ظاهر غیرجذاب، نابرازندگی اجتماعی) باشند( دهقانی و همکاران، ۱۳۹۳) .

این پرسش نامه دارای ۱۰ گویه است و سـطح اندازه گیری این پرسش نامه فاصـله ای و در قالب سوالات بسته پاسخ با مقیاس ۶ درجه ای لیکرت (از هرگز تا همیشه) طراحی شده است.

روایی و پایایی: دارد

خرده مقیاس ها: دارد

تعداد سوال: ۱۰ سوالی

نوع فایل: word

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.