کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی با فرمت پاورپوینت

کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی با فرمت پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی می باشد که با فرمت پاورپوینت -ppt و در ۲۰۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن:

پلیمرها (بسپارها) یا ماکرومولکولها (درشت مولکولها) مولکولهای غول­پیکری هستند که دست کم صد برابر سنگین ­تر از مولکولهای کوچکی مانند آب یا متانول هستند.

اگر فلزات و ترکیبهای معدنی را کنار بگذاریم، بقیه مواد در دنیا در واقع مواد پلیمری هستند، مانند پروتئین­ها و نوکلئیک اسیدها، الیاف و پارچه ­ها، نشاسته، الاستومرهای دور و بر ما، رنگها، سقف و دیوار پلاستیکی، عایقهای اسفنجی، بشقابهای ملامینی، چسبهای اوره – فرمالدهید، و غیره.

با وجور تنوع بسیار زیاد در الیاف، الاستومرها، و پلاستیکها، همه آنها ساختار مشابهی دارند و نظریه ها و قوانین یکسانی بر آنها حاکم است. پلیمرهای خطی، از قبیل پلی اتیلن چگال (HDPE)، متشکل از زنجیرهای بلندی از اتمهای کربن پیوسته با پیوندهای کووالانسی هستند. واحد تکرارشونده در HDPE ، (-CH2-CH2-) است.

بیشتر پلیمرهای خطی مانند HDPE توموپلاستیک هستند، یعنی معمولاً بر اثر گرم کردن نرم می شوند و بر اثر سرد کردن سفت می­شوند. این فرآیند، برگشت پذیر است. اما دسته ای از پلیمرهای خطی، مانند سلولز، که دارای نیروهایی بین مولکولی قوی (پیوندهای هیدروژنی) هستند، بر اثر گرم کردن، قبل از نرم شدن تجزیه میشوند.

فهرست و عناوین پاورپوینت کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی:

مقدمه ای بر علوم پلیمری

تاریخ پیدایش و تکوین پلیمرها

تعریف

انواع پلیمرها از نظر منشا

انواع پلیمرها از نظر روش تهیه

شیمی فضایی پلیمرها

برهم کنش های مولکولی

بلورهی پلیمری

ارتباط های ساختار – خواص در پلیمرها

فصل سوم

رئولوژی

انواع  ویسکو الاستیسیته:

انحلال پذیری

و…..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید