خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت با فرمت پاورپوینت
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت ترجمه ی اعرابی پارساییان درس سازماندهی و تشکیلات حاوی نکات مهم و کلیدی درس می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۲۵۰ اسلاید و pdf در ۲۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
فهرست مطالب خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت:
بخش اول: مقدمه ای بر سازمان
فصل اول: سازمانها و تئوری سازمان
بخش دوم: سیستم باز
فصل دوم: مدیریت استراتژیک و اثربخشی سازمان
فصل سوم: محیط خارجی
بخش سوم: ساختار و طراحی سازمان
فصل چهارم: تکنولوژی تولید کالا،خدمات و اطلاعات
فصل پنجم: اندازه، چرخۀ حیات و سیر قهقرایی سازمان
فصل ششم: مبانی ساختار سازمان
فصل هفتم: طراحی نوین برای رقابت جهانی
بخشی از متن فایل:
چالشهای کنونی پیش روی سازمانها
رقابت جهانی
تجدید سازمان
برتریهای استراتژیک
روابط کارکنان
ناهمگونی نیروی کار
مسؤلیتهای اجتماعی و اصول اخلاقی
مقدمه
”بیشتر مدیران امروز باید چنین احساس کنند که در یک هواپیمای بسیار سریع در حال پرواز هستند و همزمان با آن در حال ساخت چنین هواپیمایی می باشند“.
سازمانها دریافته اند که برای رویارویی با پدیده ها و مشکلات جدید، ارائه کالاها و خدماتی با کیفیتی بالاتر، و سرانجام تامین خواسته های مشتریان بهترین راه این است که بین کارکنان هماهنگی و ایجاد انگیزه کنند.
تعریف سازمان
۱- یک نهاد اجتماعی است؛
۲- که مبتنی بر هدف می باشد؛
۳- ساختار آن بصورتی آگاهانه طرح ریزی شده است و دارای سیستمهای فعال و هماهنگ است؛
۴- با محیط خارجی ارتباط دارد.
دلایل اهمیت سازمان
۱- برای دستیابی به هدفها و نتیجه های مورد نظر،منابع لازم را تهیه و تأمین کند.
۲- کالاها و خدمات ره به صورتی کارا و با راندمانی بالا تولید و ارائه کند.
۳- نوآوری را تشویق و تسهیل نماید.
۴- از کامپیوتر و تکنولوژی نوین استفاده کند.
۵- خود را با عوامل محیطی و در حال تغییر وفق دهد و بر آنها اعمال نفوذ کند.
۶- به آنچه مورد نظر مشتریان،مالکان و کارکنان است ارج نهد و بر ارزش آنها بیفزاید.
۷- بکوشد تا با چالشهای حاصل از ناهمگونی نیروی کار دست و پنجه نرم کند،مسائل اخلاقی را رعایت نماید و موجب انگیزش، تشویق و هماهنگی کارکنان شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.