خلاصه کتاب نوآوری در بخش دولتی جواد حضوری

خلاصه کتاب نوآوری در بخش دولتی جواد حضوری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
4,500 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب نوآوری در بخش دولتی تالیف جواد حضوری می باشد که با فرمت pdf در ۱۱ صفحه تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

بخشی از متن خلاصه کتاب نوآوری در بخش دولتی جواد حضوری:

نوآوری در بخش دولتی

۲ – ۲ – ۲ – ۱ تفاوتهای نوآوری در بخش خصوصی و دولتی

ماکفرسون (۲۰۰۱، Warplierson و در مباحث مربوط به اصول اجرای برتر در سازمان های دولتی چهار تفاوت عمده در زمینه نو آوری در بخش خصوصی و دولتی را بیان داشته است. این چهار تفاوت عبارتنداز:

۱- مشتری و بازار:

تقاضای بازار و مشتریان در بخش خصوصی مستقیما سازمانهای را به سمت نوآوری رهنمون می شود. در حالیکه این دو عامل الزاما در بخش دولتی منجر به نوآوری نمی شوند بلکه عواملی نظیر مشکلات، تاثیر عوامل سیاسی و رهبران جدید تاثیر بالاتری را در این زمینه ایفاء می نمایند.

۲- مخاطره:

سازمان های دولتی به طور طبیعی خود را کمتر در معرض مخاطره قرار می دهند. زیرا موفقیت در شرایط مخاطره ای صرفا پاداشتهای (اعم از مالی یا سیاسی ناچیزی را در بردارد. در حالیکه شکست در اجرای برنامه نوآوری منجر به شرایط بسیار دشوار بر سازمانهای دولنی می گردد.

۳- محدودیتهای فرآیندی: از آنجا که سازمان های دولتی عموما به وسیله قدرت متمرکز دولت و آئین نامه های مختلف تحت نظارت دقیق فرار دارند لذا برای باز مهندسی و تجربه اندوزی در محیط کار امکان تحرک کمتری فراهم است .

۴- پاسخگویی:

در هر پروژه دولتی گروههایی ذینفع متعددی دخالت و منافع خاص خود را دنبال می نمایند. نیازهای متفاوت و بعضا متضاد موجب فقدان پاسخگویی موثر در پروژها می شود.

برنز (۲۰۰۱، HORIN5) در مقاله خود تحت عنوان “تشویق نوآوری در بخش دولتی به موارد دیگری اشاره می نماید. وی معتقد است فیود سرمایه مخاطره ای در بخش دولتی موجب عدم وجود انگیزه کافی در سازمان ها برای نوآوری است. در بخش خصوصی وجود سرمایه مخاطره ای موجب جستجوی مجموعه سازمان برای یافتن راه حلهای نوین برای مشکلات می شود در حالیکه منابع مالی در سازمان های دولتی از طریق ساز و کار بودجه سالانه و با توجه به تخصصهای تویه ای پرداخت می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید