پاورپوینت مهر و تبلت شوش III

پاورپوینت مهر و تبلت شوش III
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
6,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل پاورپوینت مهر و تبلت شوش III در ۴۲ اسلاید همراه با اشکال و تصاویر با فرمت ppt با قابلیت ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت :

مقدمه:

در نیمه هزاره چهارم پ.م. پیشرفت های اقتصادی-اجتماعی متعددی رخ داد که اهمیت آنها از تغییرات به وقوع پیوسته طی ۴۰۰۰ سال پیش از آن مانند اهلی شدن حیوانات وحشی و پدید آمدن کشاورزی و یکجا نشینی درجوامع روستایی ، به هیچ وجه کمتر نبود. هزاره چهارم پ.م. زمان تشکیل حکومت های اولیه ، ایجاد شهرها و نخستین گام ها برای توسعه خط و نوشتار بوده است. خط و نوشتار در اصل در جلگه های آبرفتی جنوب بین النهرین و در دشت های پست شوشان آغاز شد.

چغامیش از قدیمی ترین شهرهای جنوب غربی ایران است؛که از ویژگی های آن شیوه های اداری تصدیق امور یعنی استفاده ازگوی های گلی با نقش مهر استوانه ای است که در آنها با استفاده از نمادهایی مقدار و نوع کالای مبادله شده را نشان میدادند. این شکل اولیه خیلی زود با الواح گلی مسطحی جایگزین شد که روی آنها نقش مهر میزدند.این نمادها روی الواحی حک میشد که تولید و انبار کردن آنها آسان تر بود.از دیگر اقدامات پیشرو، پیشرفت در اختراع خط پیشامیخی و سیستم نوشتاری آغازعیلامی بود. در حدود ۳۱۰۰ پ.م. چغامیش متروکه شد و شوش تا مدت ها تنها مرکز شهرنشینی در آن منطقه ماند.(هلوینگ،۱۳۹۶، ۶۲)

مدت ها پیش از رمزگشایی زبان عیلامی یا تعیین موقعییت جغرافیایی آن و درک روند تاریخی آن، نام عیلام به عنوان منطقه و واحدی سیاسی از سفر پیدایش در تورات شناخته شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.