پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع جهاد

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,900 تومان٪26 تخفیف

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر باکیفیت ترین تحقیق پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع جهاد می باشد که با فرمت ppt در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع جهاد

معنای جهاد :

واژه «جهاد» از ریشه «ج-ه-د» در اصل لغت به معنای کوشش ، تلاش ، فعالیت و مبارزه است. جهاد برعکس آنچه که امروزه توسط سیاستمداران مطرح میشود تنها به معنی جنگ و خونریزی نیست بلکه در اصل به معنی کوشش و مبارزه میتواند در هر صحنه ای همچون عرصه‌ های گوناگون باشد. جهاد ، مصادیق دیگری چون جهاد اصغر، جهاد مالی و جهاد زبانی دارد. برخی از عبادات نیز همسنگ جهاد دانسته شده‌اند. بزرگترین جهاد «جهاد با نفس» است که با نام (جهاد اکبر) شناخته می‌شود و تلاش در راه دفاع از دین اسلام یا گسترش قلمرو اسلام، جهاد کوچک (جهاد اصغر) نام دارد.

جهاد ابعاد بسیار گسترده ای دارد که هم در روایات و هم در کلام معصومین به آن اشارات زیادی شده است. جهاد تنها به معنای جنگ مستقیم نیست بلکه این منظور تنها چشمه از آن بوده و به طور کلی هر فعالیت و سخت کوشی مسلم که در راه حق باشد هم میتوان نوعی جهاد شمرد ، همچون شخصی که در راه کسب نان حلال تلاش میکند و یا شخصی که با نفس یا همان شیطان درون خود به پیکار پرداخته و خود را از گناه دور میکند.

جهاد در دیدگاه دینی :

جهاد در تعریف دین به دو مورد دیگر هم تقسیم میشود ، “جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی” که جهاد ابتدایی به منظور پیشروی مسلمین به جهت رواج اسلام است و دارای پیامد جنگ میباشد اما جهاد دفاعی تنها به معنای ستیز در جهت دفاع بوده که مسلمین آغاز گر آن نبوده و زمانی است که تنها مورد هجوم دشمن قرار گرفته باشند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.