مقاله شیوه های مدیریت کلاس در ۳۲ صفحه

مقاله شیوه های مدیریت کلاس در ۳۲ صفحه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل مقاله شیوه های مدیریت کلاس می باشد که با فرمت pdf در ۳۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله شیوه های مدیریت کلاس

مسأله مدیریت کلاس از دیرباز به مثابه پیچیده‌ترین موضوع شناخته شده است و تشکیل و اداره کلاس درس با ۳۰ نفر دانش آموز از وقت گیرترین وطاقت فرساترین فعالیت‌های حرفه معلمی تلقی می‌شود. نتایج نظر خواهی‌های متعدد نشان داده است که مسئله اسامی برای معلم اداره کلاس است وتأکید والدین دانش آموزان برنظم‌ و انضباط به‌ عنوان عاملی اساسی در یادگیری کودکان،اهمیت موضوع مدیریت‌ کلاس را دو چندان‌ کرده‌ است.

اگر از معلمان تازه کار در باب مهمترین چالش رویاروی آنان در کلاس درس پرسش شود، بی درنگ از دغدغه‌ای سخن می‌گویند که ذهنشان را به خود مشغول و روحشان را سرگردان و ناآرام می‌کند. به راستی خاستگاه این همه دغدغه و ناآرامی چیست که سالها دانش اندوزی و کوله باری از دانسته‌ها در رشته مورد نظر نیز نمی‌تواند برآن فائق آید و یا دست کم با آن هماورد شود تا گام‌های معلمان تازه‌کار به سوی کلاس درس را سست و تلاش معلمان پر تجربه را تباه نکند؟

مقاله شیوه های مدیریت کلاس

پاسخ به این پرسش درمدیریت کلاس درس نهفته است.

به نظر می‌آید این نگرانی‌ها با کسب تجربه و گذشت زمان به تدریج کاهش پیدا می‌کند، اما کسب دانش و مهارت درزمینه مدیریت کلاس موجب تسهیل اداره کلاس و بهبود کیفیت آموزش می‌شود.

( این مدیریت شرایط لازم رابرای تحقق یادگیری فراهم می‌آورد و از این رو سنگ بنای موفقیت در تدریس محسوب می‌شود. )

مقاله شیوه های مدیریت کلاس

با توجه به این که وظیفه اصلی آموزش و پرورش، تربیت معلمان برای هدایت و انسان سازی است و این امر مستقیماً به دانش آموزان یک جامعه بر می‌گردد لازم است تا این قشر عظیم در جامعه بیشتر تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند و متقابلاً معلمان نیز با بهره‌گیری از آخرین شیوه‌های تدریس آنها را در آموزشگاهها به کارگیرند ودرجهت افزایش بهره‌دهی و بهره‌وری تعلیم و تربیت کوشا باشند. نقش معلمان و راهکارهای مشارکت آنان در جهت سیاستگزاری و به کارگیری روشهای جدید در تدریس را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

الف) سیاستگزاری در شیوه‌های آموزشی.

ب) سیاستگزاری در برنامه‌های درسی.

ج) سیاستگزاری در کلاس درس.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.