پاورپوینت و فایل pdf زبان بدن (Body Language)

پاورپوینت و فایل pdf زبان بدن (Body Language)
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
14mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

پاورپوینت و فایل pdf زبان بدن (Body Language)

دانش پژوهان گرامی ،محتوای این فایل شامل دو نمونه پاورپوینت زبان بدن (Body Language) در حجم ۴۷ و ۲۳ اسلاید بهمراه فایل pdf سمینار آموزشی زبان بدن (Body Language) دکتر داریوش غلامزاده در حجم ۵۸ صفحه و سه نمونه فایل کتاب زبان بدن می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.درصورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.

بخشی از متن پاورپوینت زبان بدن (Body Language):

۵ گام برای پیشرفت در برقراری ارتباط غیرکلامی

اگر تابه‌حال در کنار کسی بودید که خواسته‌هایش را به راحتی بیان می‌کند، طوری لباس می‌پوشد که او را تحسین می‌کنید و به دیگران احساس خوبی می‌دهد، اکنون این شانس را دارید که راز آن را کشف کنید. در واقع رموز چندان بزرگی در کار نیست. موضوع بیشتر مربوط به نگرش فرد است. اگر از رفتار کنونی‌تان آگاهید و تصمیم دارید هر آنچه لازم است انجام دهید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید، در مسیر درستی برای رسیدن به اهدافتان قرار دارید.

۱- اهمیت دادن به دیگران

موفق‌ترین اشخاص در تعامل کسانی‌اند که به دیگران اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌توانند با شما همدردی کنند و یک نگاه به شما برای آن‌ها کافی است تا بفهمند چه احساسی دارید. به کسانی فکر کنید که از معاشرت با آن‌ها واقعا لذت می‌برید. حاضرم شرط ببندم افرادی که مصاحبت‌شان را طلب می‌کنید، کسانی‌اند که باعث می‌شوند حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

اگر تصور می کنید که به راحتی می‌توانید با دیگران رابطه برقرار کنید اما به دلایل نامعلوم کسی به دنبال برقراری رابطه با شما نیست، شاید این امر به دلیلی باشد که شما بیش از حد به خود و علایق‌تان توجه دارید، به‌طوری که از دیگران و سخنان و طرز رفتارشان غافلید.

۲- آگاهی از آنچه که می‌خواهید بیان کنید.

اندیشه‌ای که به‌وضوح و به راحتی و بدون توجیه بیان می‌شود، زندگی را هم برای گوینده و  هم شنونده بسیار آسان‌تر می کند. کسی که در برقراری ارتباط با دیگران مهارت بالایی دارد، به جای گفتن «ام»، «اه» و «اوم» این صداهای پر کننده را برای افرادی می گذارد که از بیانم عقایدشان می‌ترسند و از بروز احساساتشان تردید دارند.

قبل از صحبت کردن، خواه برای بیان یک عقیده یا پرسیدن یک سوال، افکارتان را به‌وضوح در ذهن خود تنظیم کنید. اگر همزمان صحبت کنید و به سخنانتان بیندیشید، احتمالا مجبور می‌شوید قبل از آنکه کلمات را مطابق میل‌تان بیان کنید چندی بار تلاش کنید. در این صورت شنونده‌ها و بیننده‌های شما ممکن است تا آن زمان متفرق شوند.

۳- الگو گرفتن از بهترین‌ها

هراز گاهی کسی را ملاقات می‌کنید که چنان مهارتی در برقراری ارتباط دارد که باعث می‌شود چشم‌تان را به دهان او بدوزید و مدت زیادی را کنار او باشید. او همان کسی است که می‌خواهید رفتارتان شبیه او باشد.

مشاهده‌ی دیگران به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید کدام رفتار تاثیرگذار و کدام بی‌تاثیر است. اگر زبان بدن فردی جامع و کامل و باز و پذیرا باشد، در کنار او احساس راحتی می‌کنید. اگر شخصی خود را شایسته‌ی توجه شما نشان دهد و احترام‌تان را برانگیزد، شما با دقت به او توجه می‌کنید.

تعیین آن‌چه از نظر شما رفتاری مطلوب محسوب می‌شود، مستلزم این است که استانداردهای خود را تعیین کنید.رفتار کنونی خود را مرور و به نقاط کور آن اقرار کنید. قبول کنید که بعضی از رفتارهایتان ممکن است مردم را از شما دور کند. با تشخیص رفتارهای مثبت خود و رفتارهایی که باید روی آن‌ها کار کنید، مبنایی را قرار می‌دهید تا مطابق با آن رفتار خود را بسازید. با سرمشق‌کردن کسانی که رفتارشان نتیجه‌ی دلخواه شما را در پی دارد، عملاً الگویی دارید که می‌توانید از آن پیروی کنید.

۴- انعکاس رفتار دیگران

با تقلید یا بازتاب رفتار دیگران، می‌توانید حسی طبیعی از تفاهم را به وجود آورید که به ایجاد ارتباطی موثر منجر می‌شود. منعکس کردنِ رفتار یک فرد به او می‌گوید که آن‌چه او انجام می‌دهد که شما مایلید از طریق انعکاس آن‌چه مشاهده می‌کنید، محیطی را به وجود آورید که هم شما و هم طرف مقابل بتوانید به راحتی و آزادانه در آن تعامل داشته باشید.

با انعکاسِ رفتار یک فرد می‌توانید دفعه‌ی بعد خودتان پیش قدم شوید و کاری کنید که طرف مقابل رفتار شما را منعکس کند.

۵- تمرین کردن حرکات و اشارات

بعضی از افراد وقتی می‌خواهند برای نشان دادن خود به نحوی موثر حرکاتی مناسب را به کار ببرند تقلای زیادی می‌کنند. آن‌ها موقع لبخندزدن و باز کردن دست‌ها و راست ایستادن اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسند. شخصی را می‌شناسم که آدم بسیار خوشایندی است، اما از روی عادت اخم می‌کند که باعث می‌شود عصبانی و بدعنق به نظر برسد. قبل از آن که این را به او بگویند، از عادتش آگاه نبود. او به دلیل علاقه‌ی واقعی به دیگران به تمام حرکات و سخنان آن‌ها توجه می‌کرد و این باعث شده بود ابروانش در هم گره بخورد. او تصور می‌کرد علاقه و توجهش را نشان می‌دهد، در حالی که دیگران خیال می‌کردند او مخالف است.

اگر می‌خواهید تصویر یا رفتار خاصی از خود نشان دهید، احتمالا مستلزم آن است که حرکات مناسبی را آن‌قدر تمرین کنید تا بخشی ذاتی از مجموعه رفتارهای شما شود. ابتدا ممکن است احساس ناخوشایندی به شما دست دهد؛ زیرا هر عادت جدیدی ابتدا خوشایند نیست. اما هر چه بیشتر تمرین کنید، احساس راحتی بیشتری می‌کنید و آن حرکت جزیی از رفتار طبیعی شما می‌شود….

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید