جزوه مدیریت اوقات فراغت و اقتصاد گردشگری

جزوه مدیریت اوقات فراغت و اقتصاد گردشگری
نوع فایل
pdf +ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

جزوه مدیریت اوقات فراغت و اقتصاد گردشگری با فرمت pdf و ppt شامل عناوین و مباحث ذیل:

فراغت

اقتصاد مقاصد گردشگری

مفاهیم و ماهیت گردشگری

اقتصاد جهانگردی

اثر گردشگری بر شاخص های کلان اقتصادی

گردشگری چیست؟

تعاریف مفهومی:

الف) «اجلاس سالانه ی کاردیف»
تمامی روابط و پدیده هایی که با هدف فراغت و تحصیل و تجارت از سفر افراد یا توقف آن ها در مکان هایی ایجاد می شود که نه محل زندگی دایم آن ها و نه محل کارشان است.

ب) «برکارت و مدلیک»
گردشگری هرگونه فعالیتی است که به نوعی با جا به جایی موقتی و کوتاه مدت فرد به مقاصد خارج از محل معمول زندگی و کار و نیز فعالیت های وی طی حضور در مقصد ارتباط داشته باشد.

تعاریف عملیاتی یا فنی:

الف) «صندوق بین المللی پول و گیلبرت»

بازدید کننده به لحاز اماری به شخصی اطلاق می شود که از کشوری غیر از محل سکونت خود بازدید می کند و هدفی غیر از کسب درآمد از آن کشور را دنبال می کند.

ب) «انزوپاکی، رییس اسبق بخش آمار سازمان جهانی گردشگری»

گردشگری شامل تمام فعالیت های افرادی است که برای کمتر از یک سال متوالی برای فراغت ، تجارت و سایر اهداف غیر از کسب درامد از مقصد ، به محلی غیر از محل زندگی معمول خود سفر می کنند و در آن اقامت می نمایند.

مقصود از افراد در عبارت بالا بازدید کننده ها است که به صورت زیر قابل تبیین است:

هر شخصی که به غیر از محیط معمول زندگی خود برای کمتر از دوازده ماه سال سفر می کند و سفر او نیز با هدفی غیر از کسب درآمد از محل مورد بازدید انجام می شود.

ابعاد سفر و گردشگری

ابعاد سفر:

۱. فاصله : کوتاه ،‌ متوسط ،‌ بلند

۲. مبدا : داخلی و بین المللی

۳. نوع وسیله نقلیه :‌ خودروی شخصی ، ون ، قطار ، هواپیما و قایق و …

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید